Gaat jouw bedrijf internationaal? Zorg voor de juiste vertaling

Gaat jouw bedrijf internationaal? Zorg voor de juiste vertaling

Brochures, website, advertenties, banners en noem maar op; Wanneer u een nieuwe buitenlandse markt betreedt moet er een hele hoop content vertaald worden naar de taal van uw doelgroep. Hierbij moet u veel kennis hebben van de cultuur, gebruiken en tradities. Lees meer over een goede marketing vertaling.

Doelgroep

De benaming; vertalen van content schiet eigenlijk te kort als het gaat om het uitrollen van een marketing campagne in het buitenland. Het letterlijk vertalen van content is namelijk niet hoe u succesvol wordt in het buitenland. Het gaat er namelijk om dat de content en boodschap wordt afgestemd op de nieuwe doelgroep. Hiervoor moet u zich verdiepen in de cultuur van deze doelgroep. Elk persoon wenst namelijk op een ander manier aangesproken te worden.  Daarnaast kunnen trucs en technieken die werken binnen de huidige doelgroep onsuccesvol zijn voor anderen. Het loont daarom om wat meer te weten te komen wat werkt voor uw publiek.

Invloed van spelfouten

Binnen de marketing zijn spelfouten een no-go. Een eerste indruk is namelijk bindend. Met de content die aan het publiek toon vormen zij een eerste indruk van het merk, het bedrijf of de organisatie. Wanneer teksten vol staan met spelfouten en kromme zinnen zal u een slechte indruk achterlaten en komt het over als onbetrouwbaar. Dit wilt u natuurlijk voorkomen. Daarom is het ook af te raden zelf aan de slag te gaan met vertalen met behulp van een vertaalmachine. Teksten vertaald door vertaalmachines staan vol spelfouten en zijn vaak grammaticaal onjuist. Dit wil je natuurlijk niet tonen aan je doelgroep.

Hulp van een vertaalbureau

Als ondernemer alleen is het lastig over de volledige kennis te beschikken om content aan te passen aan de buitenlandse doelgroep. Vooral als u in meerdere landen de markt wil betreden is dit haast onmogelijk dit te doen. Daarom kunt u dit het beste uitbesteden aan een professional. Daarom doet u er verstandig aan de hulp in te schakelen van een professioneel vertaalbureau. Zij hebben de kennis in huis om de juiste boodschap over te brengen naar het publiek. Zo behaalt u het beste resultaat met de marketing campagne in het buitenland!