Hoe werkt Pepatino?

Misschien heb je al wat ervaring met online shoppen, misschien is dit je eerste keer! Pepatino wil van jouw ervaring een fijne ervaring maken. Daarom leggen we je hier tot in de puntjes uit hoe shoppen in onze webwinkel in het werk gaat.

Voor alle vragen of onduidelijkheden in verband met shoppen in onze webwinkel, aarzel niet om contact met ons op te nemen. Dit kan via mieke@pepatino.be of je kan ons ook telefonisch contacteren op het nummer +32 53 78 08 68. We helpen je verder!

Kiezen

De productinformatie van onze kleertjes en accessoires
De prijzen van onze kleertjes en accessoires
Het fotomateriaal van onze kleertjes en accessoires
Maten

Bestellen

Je bestelling plaatsen
Je bestelling plaatsen via de telefoon

Cadeauservice

Je bestelling cadeau doen
Een cadeaubon of kortingsbon gebruiken

Betalen

Verzendingskosten
Afrekenen en betalen

Bevestiging

Bevestiging

Levering

De verzending van je pakje
Werking van GLS

Ruilen/Retourneren

Ruilen/retourneren van een bestelling
Afzien van een aankoop


Kiezen

De productinformatie van onze kleertjes en accessoires

Alle kleertjes en accessoires uit ons assortiment worden uitgebreid beschreven aan de hand van een gedetailleerde productinformatie en meerdere foto’s. Je kan kleertjes zoeken aan de hand van de maat van je kindje, aan de hand van je favoriete merk of aan de hand van of het een baby, een jongetje of een meisje is. De navigatie bevindt zich in de linkerbalk op de pagina. Wanneer je op de kleine fotootjes doorklikt, open je een grotere fiche met meer gedetailleerde info. Je kan eenvoudig deze kleertjes in je winkelmandje plaatsen, door het icoontje te gebruiken. In je winkelmandje heb je een overzichtje van de artikelen die je al hebt toegevoegd

De prijzen van onze kleertjes en accessoires

We trachten onze productinformatie altijd zo volledig en juist mogelijk weer te geven. Onze prijzen zijn inclusief BTW. De verzendkosten die bovenop dit bedrag worden aangerekend, worden heel duidelijk voor je weergegeven voor je bestelt. Vanaf een bepaald bedrag in je winkelwagentje, betaal je geen verzendkosten meer. Meer info hierover kan je vinden in het rubriekje ‘Betalen’ verder op deze pagina.

Het fotomateriaal van onze kleertjes en accessoires

We trachten via onze foto’s een zo goed mogelijk beeld te geven van onze artikelen. De kleur op foto kan echter lichtjes afwijken van de echte kleur. Indien je vragen hebt hierover of je wil weten of dat roze bloesje en dat groene broekje bij elkaar passen, aarzel dan niet om ons een mailtje (mieke@pepatino.be) te sturen of ons telefonisch te contacteren op het nummer +32 53 78 08 68. We helpen je graag verder.

Maten

Weet je niet zo goed welke maat te kiezen? We helpen je een handje met deze maattabel. Wanneer de maten iets groter of kleiner tailleren, wordt dit bovendien zo goed mogelijk vermeld op de productfiche. Wanneer een bepaalde maat niet meer voorradig is, zal je deze ook niet meer kunnen bestellen. Heel eenvoudig dus. Wanneer een bepaald artikel of maat is uitverkocht, komt deze normaal gezien niet meer binnen, tenzij anders vermeld. Een artikel dat je wel nog kan bestellen, is dus altijd meteen voorradig en kan meteen worden geleverd. Je kan ons altijd contacteren indien je hierover een vraag hebt (mieke@pepatino.be) .

 

 

Bestellen

Je bestelling plaatsen

Je kan de artikelen die je in het winkelwagentje hebt geplaatst afrekenen, door vanuit het winkelwagentje voor ‘afrekenen’ te kiezen. Ben je een nieuwe klant, dan kan je hier al je gegevens ingeven en een persoonlijk paswoord kiezen. Heb je al eens een bestelling geplaatst bij ons, dan kan je je login (dit is je e-mailadres) en je paswoord van vorige keer gebruiken, zodat je je gegevens niet opnieuw hoeft in te geven. Je kan je paswoord en login ook altijd wijzigen op onze website, bij (rechts bovenaan) 'Mijn account’ en dan kies je voor ‘Persoonlijke instellingen'.

Je kan ook afrekenen zonder account, maar op deze manier spaar je geen spaarpunten en kan je niet terug gaan kijken naar je geplaatste bestellingen.

Je bestelling plaatsen via de telefoon

Bestellen van onze kleertjes kan je het makkelijkst via de website. We verzekeren je een veilige en betrouwbare internetomgeving en dito betaalplatform. Voel je je nog niet op het gemak met winkelen op het internet, of is dit je allemaal wat vreemd, dan kan je eventueel je bestelling telefonisch aan ons doorgeven. Dit kan op het nummer +32 53 78 08 68 (elke werkdag tussen 9u en 17u). We nemen dan de bestelling samen met je door en verzorgen de verdere afhandeling ervan.

 

 

Cadeauservice

Je bestelling cadeau doen

Wil je je bestelling cadeau doen? Dat kan! Je geeft als leveradres het adres in van diegene waar het cadeautje naartoe gestuurd mag worden. Je kan bij het bestellen aanvinken dat je jouw bestelling als cadeautje wil verzenden. Voor een meerkost van 2 euro, zorgen wij voor een mooie verpakking en een kaartje waarop we jouw naam vermelden. Vergeet bij ‘opmerkingen’ zeker niet te vermelden welke melding je op het kaartje wenst.

Wil je graag een cadeautje schenken, maar laat je de keuze van de spulletjes liever aan de gelukkige zelf over? Dan is een cadeaubon een ideale oplossing. Je kan bij Pepatino een cadeaubon van een bedrag naar jouw keuze kiezen (via de normale procedure in je mandje toevoegen). Op jouw vraag, sturen we hem of naar jou thuis, of meteen in cadeauverpakking naar de gelukkige thuis. Belangrijk om weten: je kan slechts één cadeaubon per bestelling gebruiken, de cadeaubonnen zijn niet cumuleerbaar met andere acties of kortingen en je kan de cadeaubonnen niet gesplitst gebruiken. We sturen deze cadeaubonnen niet digitaal door, indien je toch echt enkel een digitale cadeaucode wenst te ontvangen zonder bon, kan je ons een mailtje sturen op mieke@pepatino.be.

Een cadeaubon of kortingsbon gebruiken

Op elke cadeaubon of kortingsbon kan je een code vinden die je kan invullen in een daartoe bestemd invulveld tijdens het afrekenen van je bestelling. Vergeet niet deze code meteen te bevestigen en je korting of cadeautegoed wordt meteen verrekend. Kortingen of cadeaubonnen zijn slechts eenmaal te gebruiken, kunnen niet gesplitst worden en zijn niet cumuleerbaar met andere acties, kortingen of cadeaubonnen. De cadeaubon moet ook meteen in zijn gehele waarde worden opgenomen, eventuele overschotten kunnen op verzoek worden omgezet in shoptegoed (stuur hiervoor een mailtje naar mieke@pepatino.be). Opgelet: dit gebeurt niet automatisch.

 

 

Betalen

Verzendingskosten

Nadat je alle gegevens hebt ingevuld, kan je afrekenen. De prijzen van de artikelen zijn exclusief verzendingskosten. Pepatino werkt met vaste verzendingskosten, aan voordelig tarief bij GLS.

We verzenden wereldwijd.

De verzendkosten voor België, Nederland en Luxemburg bedragen 3.95 euro.
Bedraagt je bestelling meer dan 100 euro? Dan betaal je voor deze landen geen verzendingskosten.

Afrekenen en betalen

Je krijgt een duidelijk overzicht van de aankoop- en verzendkosten, voor je kan gaan betalen. Pepatino werkt samen met partner Ingenico (www.ingenico.com), die garant staat voor een veilige betaalomgeving. Je kan bij ons dus met een gerust hart online betalen.

Je kan voor de betaling kiezen uit de volgende 100% veilige en betrouwbare mogelijkheden.

  • Visa of Mastercard: wanneer je kiest voor betaling met kredietkaart, heb je de keuze tussen Visa of Master Card. Dit gebeurt langs een SSL-beveiligde server, die je creditcardgegevens versleuteld verstuurt. Je gegevens worden direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij, die je betaling binnen enkele seconden autoriseert. Pepatino ontvangt meteen bevestiging van je betaling en wij kunnen snel je pakje snel verzendklaar maken.

  • Bancontact/Mister Cash: ook deze methode garandeert een snelle verwerking. Je wordt vanaf onze site doorverwezen naar de site van Ingenico, waar je je gegevens kan ingeven. De som wordt meteen van je rekening afgehaald en Pepatino kan meteen beginnen met je pakje verzendklaar te maken.

  • Paypal: ook deze methode garandeert een snelle verwerking. Je wordt vanaf onze site doorverwezen naar de site van Paypal, waar je je gegevens kan ingeven. De som wordt meteen van je rekening afgehaald en Pepatino kan meteen beginnen met je pakje verzendklaar te maken.

  • Online banking KBC: je kan ook betalen via je vertrouwde online banking platform, indien je een online banking account hebt bij KBC. Je kiest op onze site voor je eigen bank en je wordt vanaf onze website veilig doorverbonden met je eigen online bankplatform en kan daar de betaling verder afwerken. De bank vraagt je enkele gegevens in te vullen en vraagt je eveneens om de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt meteen van jouw rekening overgeschreven op de onze. Pepatino krijgt onmiddellijk bericht dat je bestelling werd betaald en we kunnen meteen beginnen met je bestelling verzendklaar te maken.Om gebruik te maken van deze betaalmethode hou je best je bankkaart en eventuele identificatiemethoden voor internetbankieren bij de hand.

  • Overschrijving: indien je liever niet online betaalt, kan je ook betalen door middel van overschrijving. Je krijgt van ons na bestelling een e-mail met alle betaalgegevens erin. Je hebt dan nog 10 dagen de tijd om ons de som over te maken via overschrijving op rekeningnummer BE84 7350 3572 2559 (dit rekeningnummer vind je ook op de orderbevestiging). Van zodra we de betaling hebben ontvangen, maken we je pakje verzendklaar en versturen we het onmiddellijk. Indien we je betaling niet hebben ontvangen na 10 dagen, sturen we je een geheugensteuntje per e-mail. Indien we geen reactie krijgen op dit bericht binnen de 3 dagen, plaatsen we de artikelen terug in de verkoop en wordt je bestelling geannuleerd. Voor buitenlandse overschrijvingen, vergeet niet onze BIC (KREDBEBB) en IBAN (BE84 7350 3572 2559) gegevens te vermelden, je vindt deze ook op de orderbevestiging.

  • Betalen wanneer je je bestelling afhaalt in de winkel: je kan natuurlijk je pakje ook gewoon cash of met bancontact betalen in de winkel, wanneer je het komt afhalen.

 

 

Bevestiging

Bevestiging

Meteen na je bestelling krijg je van ons een bevestigingsmail, waarin alle info over je bestelling nog eens vermeld staat. Zodra we je betaling hebben ontvangen, maken we je pakje verzendklaar. We proberen je pakje zo snel mogelijk te versturen, meestal binnen de 1 à 2 werkdagen. Wanneer je je bestelling plaatst voor 13u en je betaalt via het online betaalplatform, verzekeren we je dat we je pakje dezelfde dag nog verzenden en je het de volgende dag al thuis zal ontvangen.

 

 

Levering

De verzending van je pakje

Voor België: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 werkdag na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje met GLS. Je ontvangt meteen een e-mail van GLS met daarin een tracking code, aan de hand waarvan je je pakje in detail kan volgen. Handig: je kan in dit mailtje dezelfde dag nog je levergegevens aanpassen of wijzigen. Het pakje wordt door GLS aan huis afgeleverd, normaal binnen de 24u na verzending van je pakje. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en volgt er een nieuwe leverpoging de volgende dag. Indien je ook bij de tweede aanbieding niet aanwezig bent, wordt je pakje bewaard in het dichtstbijzijnde GLS depot. Op dit moment kan je best hier GLS contacteren of via +32 2 556 62 11 om te kijken hoe je het pakje best kan ontvangen. Indien je wil, kan je natuurlijk ook altijd je werkadres of het adres van een buur of vriend ingeven.

Voor Nederland of Luxemburg: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje via GLS. Je ontvangt meteen een e-mail van GLS met daarin een tracking code, aan de hand waarvan je je pakje in detail kan volgen. Handig: je kan in dit mailtje dezelfde dag nog je levergegevens aanpassen of wijzigen. Het pakje wordt door GLS aan huis afgeleverd, normaal binnen de 24u na verzending van je pakje. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en volgt er een nieuwe leverpoging de volgende dag. Indien je ook bij de tweede aanbieding niet aanwezig bent, wordt je pakje bewaard in het dichtstbijzijnde GLS depot. Op dit moment kan je best hier GLS contacteren of via +32 2 556 62 11 om te kijken hoe je het pakje best kan ontvangen. Indien je wil, kan je natuurlijk ook altijd je werkadres of het adres van een buur of vriend ingeven.

Rest van Europa: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje via GLS.Je ontvangt meteen een e-mail van GLS met daarin een tracking code, aan de hand waarvan je je pakje in detail kan volgen. Handig: je kan in dit mailtje dezelfde dag nog je levergegevens aanpassen of wijzigen. Het pakje wordt door GLS aan huis afgeleverd, binnen de 6 werkdagen. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en volgt er een nieuwe leverpoging de volgende dag. Indien je ook bij de tweede aanbieding niet aanwezig bent, wordt je pakje bewaard in het dichtstbijzijnde GLS depot. Op dit moment kan je best hier GLS contacteren of via +32 2 556 62 11 om te kijken hoe je het pakje best kan ontvangen. Indien je wil, kan je natuurlijk ook altijd je werkadres of het adres van een buur of vriend ingeven.

Je kan de status van je bestelling online volgen, opdat je weet hoe het met je pakje is gesteld. Hiervoor moet je je aanmelden in onze winkel, met je login (dit is je e-mailadres) en je zelfgekozen paswoord. Onder (rechts bovenaan) Mijn account > Persoonlijke gegevens krijg je een zicht op de status van je bestelling. Vragen? Je kan ons altijd contacteren via mieke@pepatino.be of op+32 53 78 08 68.

Werking van GLS

GLS biedt 3 afleverpogingen:

Je ontvangt, meteen nadat je pakje bij Pepatino werd verzonden, een e-mail met daarin de tracking code van je bestelling. Aan de hand hiervan kan je je pakje volgen én ook ingrijpen in het leverproces. Handig: je kan in dit mailtje dezelfde dag nog je levergegevens aanpassen of wijzigen. Meer info hierover kan je vinden in de volgende paragrafen.

Is de eerste levering niet succesvol, dan laat de chauffeur een bestelmededeling achter in de brievenhuis of aan de deur. Deze bestelmededeling omvat de pakketdetails en de afspraak voor de tweede afleverpoging (altijd de volgende werkdag ma-vr). Is de tweede afleverpoging ook niet succesvol, dan laat de chauffeur een tweede bestelmededeling in de brievenhuis achter of aan de deur. Van de ontvanger wordt verwacht om binnen de 7 kalenderdagen contact op te nemen met GLS, om een afspraak te maken voor een derde aflevering, dit kan via de GLS website. Indien de ontvanger dit niet doet, wordt het pakket retour gestuurd naar Pepatino.

Bijkomend heb je altijd de mogelijkheid om je bestelling op een snelle en eenvoudige manier opnieuw te laten aanbieden via de e-mail die je ontvangt bij verzending van het pakje, met de persoonlijke tracking code.

Daarbij kan je kiezen voor volgende opties:

Op een ander adres: Je kan een ander (nationaal) adres opgeven, bijvoorbeeld dat van een familielid of jouw werkadres.
Op jouw adres met leveringsdatum afstemmen: je kan een datum afspreken waarop een volgende levering moet plaatsvinden.
Op jouw adres met neerzettoestemming: je kan GLS op uw adres een neerzetplaats melden, waar GLS uw bestelling kan achterlaten.

 

 

Ruilen/Retourneren

Ruilen/retourneren van een bestelling

Indien de kleertjes die je hebt besteld wat te klein of te groot uitvallen, heb je het recht om deze te ruilen of te retourneren. Dit geldt ook wanneer je bij aankomst merkt dat de artikelen beschadigd zijn.

Wat dien je hiervoor te doen?

Het artikel dient binnen een termijn van tien werkdagen in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, samen met de bestelbon en een volledig ingevuld ruil- en retourformulier (dit vind je in je pakje of kan je hier downloaden) op ons adres:

Pepatino
Sint Jorisstraat 14 bus 1
9300 Aalst
België

Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd! Artikelen gekocht tijdens de soldenperiode kunnen níet geruild of geretourneerd worden. Beschadigde artikelen, artikelen zonder label of artikelen die reeds werden gewassen worden niet teruggenomen.
Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven hierboven, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. Verzendingskosten, door ons of door jou gemaakt, worden niet terugbetaald, je ontvangt dus de aankoopprijs min het bedrag van de verzendingskosten. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk werd geleverd door Pepatino, dan nemen wij de kosten voor verzending wel op ons.

Afzien van een aankoop

Je hebt als consument het recht om ons mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de zeven werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Indien je je op deze mogelijkheid wil beroepen, gelieve de goederen vergezeld van de bestelbon, op eigen risico en kosten terug te sturen naar onderstaand adres, met vermelding van je wens tot afzien van de aankoop.

Pepatino
Sint Jorisstraat 14 bus 1
9300 Aalst
België